Изучаването на поведението на потребителите
Глобол Маркетс |
Изучаването на поведението на потребителите е от огромно значение за фирмата. Купувачите на пазара могат да се разделят на две големи групи: индивидуални потреб.и организации- потреб.
Има 4 принципа за формиране на представа за поведениета на потреб.: той е независим; поведението имотивацията му се измерват с помоща на соц.изследвания; той се поддава на въздействие; поведението му е соц.законно.
Върху поведението на крайния потребител оказват влияние следните фактори: културни, социални, лични, психологически.
Той взима решение за покупка по следния начин:
- опознаване на проблема
- набиране на информация
- оценка на алтернативите
- вземане решение за покупка
- поведение след покупката
При организациите потреб.този процес протича така:
- осъзнаване на потреб.от прозвадство
- търсене на доставчици
- даване на препоръки- напр.за тех.възможности
- вземане на решение за покупка- от гр.специалисти
Потреб.има следните права: на безопасност; на информираност; на избор; да бъдат чути; на възмездие; на потреб.образование; на здрава околна среда.
Междунар.организация на съюза на потребителите.
Глобол Маркетс мнения
Коментари
Публикуване на коментар