Изучаването на поведението на потребителите

Глобол Маркетс


Изучаването на поведението на потребителите е  от огромно значение за фирмата. Купувачите на пазара могат да се разделят на две големи групи: индивидуални потреб.и организации- потреб.

Има 4 принципа за формиране на представа за поведениета на потреб.: той е независим; поведението имотивацията му се измерват с помоща на соц.изследвания; той се поддава на въздействие; поведението му е соц.законно.

Върху поведението на крайния потребител оказват влияние следните фактори: културни, социални, лични, психологически.

Той взима решение за покупка по следния начин:

- опознаване на проблема

- набиране на информация

- оценка на алтернативите

- вземане решение за покупка

- поведение след покупката

При организациите потреб.този процес протича така:

- осъзнаване на потреб.от прозвадство

- търсене на доставчици

- даване на препоръки- напр.за тех.възможности

- вземане на решение за покупка- от гр.специалисти

Потреб.има следните права: на безопасност; на информираност; на избор; да бъдат чути; на възмездие; на потреб.образование; на здрава околна среда.



Междунар.организация на съюза на потребителите.

Глобол Маркетс мнения

Коментари

Популярни публикации от този блог

Информационно осигуряване

Икономическата промяна е на прага ни