Информационно осигуряване


Информационно осигуряване се налага поради: прехода от марк.на местно към марк.на общонационално равнище; прехода от потреб.нужди към потреб.потребности; преход от ценова към неценова конкуренция. За своите нужди марк.си създава МИС. Инф. Се събира и анализира с помоща на 4 спомагателни сиистеми: за марк.информация; за вътрешна информация; за въшна информация; за марк.изследвания, с-ма за анализ на марк.информация. Вътрешна инф.- счетовадна, статистична очетност и н. Външна инф.- вестници, спец.издания, доставчици, дистрибутори, работници. Трябва да пишем че ги поощряваме и как? Инф.за конкурунтите- като им купим стоките, от изложби, публикации за тях, техни служители, рекламите им. Система за марк.изследвания- систематично опр.но кръга от данни, необходими във връзка с решаване на опр.марк.ситуация. Фирмата може да поръча проучването на чужда фирма или пък да бъде проведено от собствено фирмено звено. Системата за анализ на марк.информация е набор от методи за анализ. Тя е съставена от: статистическа банка/ съвременни методи за обработка но инф./ и банка на моделите/ готови модели в ситуации от рода “ако”- “най-доброто е”. Информацията се дели на:първична и вторична. Описваме методите за набиране и на двата вида, но на първичната по-важно.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Изучаването на поведението на потребителите

Украйна повиши сконтовата си лихва до 12,5%