Изучаването на поведението на потребителите
Глобол Маркетс Изучаването на поведението на потребителите е от огромно значение за фирмата. Купувачите на пазара могат да се разделят на две големи групи: индивидуални потреб.и организации- потреб. Има 4 принципа за формиране на представа за поведениета на потреб.: той е независим; поведението имотивацията му се измерват с помоща на соц.изследвания; той се поддава на въздействие; поведението му е соц.законно. Върху поведението на крайния потребител оказват влияние следните фактори: културни, социални, лични, психологически. Той взима решение за покупка по следния начин: - опознаване на проблема - набиране на информация - оценка на алтернативите - вземане решение за покупка - поведение след покупката При организациите потреб.този процес протича така: - осъзнаване на потреб.от прозвадство - търсене на доставчици - даване на препоръки- напр.за тех.възможности - вземане на реш
Коментари
Публикуване на коментар